divendres, 30 de desembre del 2011

Desig nadalenc pel proper Nadal

Podeu llegir 'O el jugador o la pilota', el meu espai d'opinió setmanal a LaJornada.cat, fent click en aquest enllaç:

Desig nadalenc pel proper Nadal

Estimat Tió,

L’any vinent et donaré pernil ibèric i fuet del millor en lloc de tanta fruita, si em promets que em duràs futbol per Nadal. I cafè, també et donaré cafè. Un cafè fort i ben torrat, perquè aguantis despert durant tot el dia per poder veure els partits que em regalaràs.

Sé que vaig tard, que això t’ho hauria d’haver dit fa un any, però durant la temporada no hi pensava i és ara precisament quan ho trobo a faltar. O més que això, és que envejo els anglesos. Van començar ahir amb el Boxing Day i pràcticament no pararan fins als primers dies de gener. I em costa de creure que un esport al qual no deixem de titllar de cultura desaparegui precisament quan més expectació pot tenir tant a nivell local, com mundial.

I en cas que no pogués ser la Lliga, com a mínim la Copa Catalunya, i de pas fem un homenatge a la falsedat de les dates que ens acompanyen guarnint una miqueta més el partit de costellada de la Selecció. No estaria tan malament que s’aprofitessin aquests dies per disputar partits d’aquesta competició tan deteriorada, en un parell de setmanes maratonianes, com passa amb l’Eurocopa. Potser els grans seguirien sense donar-hi importància, sobretot si tenim en compte que a la tornada de vacances, el gener va ben carregat de partits de Copa. Però seria una bona manera de fomentar la participació dels més modestos i l’afluència de públic si es ven bé. O no triomfa el torneig nadalenc de Futbol 7?

És per això, estimadíssim Tió, que et demano futbol per Nadal. Una Copa Catalunya ben muntada, ben venuda i motivadora per tothom.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada